از الان تا ابد با عشق

یک عاشقانه ی قشنگ برای کسانی که دوستشان دارید...

از الان تا ابد با عشق

یک عاشقانه ی قشنگ برای کسانی که دوستشان دارید...

راههایی برای اینکه به کتاب خواندن عادت کنیم؟

عشقی عشقولانه | دوشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۹، ۱۱:۰۷ ب.ظ

"به دست آوردن عادت به خواندن این است که تقریباً از همه بدبختی های زندگی پناهگاهی برای خود بسازید." - دبلیو سامرست مگام
در جایی بعد از "کاهش وزن" ، "متوقف کردن" و "عاشق شدن" ، "بیشتر بخوانید" یکی از مهمترین اهدافی است که بسیاری از افراد برای خود تعیین می کنند. و به درستی چنین است: یک کتاب خوب می تواند بسیار رضایت بخش باشد ، می تواند چیزهایی فراتر از افق روزانه شما را به شما بیاموزد ، و می تواند شخصیت هایی را به گونه ای زنده و واضح ایجاد کند که گویی واقعاً آنها را می شناسید.

اگر خواندن عادت است که می خواهید به آن بپردازید ، روشهای مختلفی برای پرورش آن وجود دارد.

اول ، درک کنید که اگر کتاب خوبی دارید ، خواندن بسیار لذت بخش است. اگر کتاب شلوغی (یا کتابی بسیار دشوار) دارید و خود را مجبور می کنید از طریق آن استفاده کنید ، به نظر می رسد که یک کار سخت و طاقت فرسا است. اگر این اتفاق برای چندین روز پشت سر هم رخ داد ، فکر کنید که کتاب را رها کنید و کتابی را پیدا کنید که واقعاً دوستش دارید.

به غیر از این ، این نکات را امتحان کنید تا یک عادت خواندن در طول زندگی ایجاد کنید:

تنظیم زمان. شما باید حداقل در هر روز چند بار تنظیم کنید که حداقل 5-10 دقیقه بخوانید. این زمان هایی است که شما مهم نیست چه چیزی را بخوانید - محرک هایی که هر روز اتفاق می افتد. به عنوان مثال ، خواندن در هنگام صبحانه و ناهار را عادت دهید (و حتی اگر تنها غذا بخورید). و اگر هر بار که روی قوطی می نشینید ، بخوانید و وقتی به رختخواب می روید ، اکنون چهار بار در روز دارید که هر بار 10 دقیقه می خوانید - یا 40 دقیقه در روز. این یک شروع عالی است و به خودی خود یک عادت عالی برای خواندن روزانه است. اما کارهای بیشتری وجود دارد که می توانید انجام دهید.
همیشه کتاب داشته باشید. هر کجا که بروید ، با خود کتاب بگیرید. وقتی از خانه خارج می شوم ، همیشه اطمینان داشته ام که حداقل گواهینامه رانندگی ، کلیدها و کتاب خود را داشته باشم. این کتاب با من در اتومبیل باقی می ماند ، و من آن را به دفتر می روم و قرارها را می دهم و هر جا که می روم ، قرار ملاقات ها و تقریباً همه چیز است ، مگر اینکه بدانم که قطعاً نخوانده ام (مثل فیلم). اگر زمانی وجود دارد که باید منتظر بمانید (مانند مطب پزشک یا DMV) ، کتاب خود را شلاق بزنید و بخوانید. راه بسیار خوبی برای گذر زمان است.
لیستی تهیه کنید. لیستی از تمام کتابهای عالی را که می خواهید بخوانید نگه دارید. می توانید این کار را در مجله خود ، در یک دفترچه جیبی ، در صفحه اصلی شخصی خود ، در ویکی شخصی خود ، در هر کجا انجام دهید. مطمئن باشید هر زمان که درباره یک کتاب خوب ، بصورت آنلاین یا حضوری می شنوید ، به آن اضافه کنید. یک لیست در حال نگه داشتن و مواردی را که می خوانید ، عبور دهید. ترفند فنی: یک حساب Gmail برای لیست کتاب خود ایجاد کنید و هر بار که درباره یک کتاب خوب می شنوید ، آدرس ایمیل را ارسال کنید. اکنون صندوق ورودی شما لیست خواندن شما خواهد بود. هنگامی که کتاب خوانده اید ، آن را تحت "Done" ثبت کنید. اگر می خواهید ، می توانید با یادداشت هایی درباره کتاب ، به پیام (به همان آدرس) پاسخ دهید ، و آن ها در همان موضوع مکالمه قرار خواهند گرفت ، بنابراین اکنون حساب Gmail شما نیز گزارش خواندن شما است.
یک مکان آرام پیدا کنید. مکانی را در خانه خود پیدا کنید که بتوانید در یک صندلی راحت بنشینید (دراز نکشید مگر اینکه بخوابید) و بدون مزاحمت با یک کتاب خوب حلقه کنید. نباید تلویزیون یا رایانه ای در نزدیکی صندلی باشد تا حواس پرتی را به حداقل برساند ، و هیچ موسیقی یا اعضای خانواده و هم اتاقی های پر سر و صدایی نداشته باشد. اگر جایی مانند این ندارید ، یکی را ایجاد کنید.
تلویزیون / اینترنت را کاهش دهید. اگر واقعاً می خواهید اطلاعات بیشتری بخوانید ، سعی کنید مصرف تلویزیون یا تلویزیون را کاهش دهید. این ممکن است برای بسیاری از افراد دشوار باشد. با این وجود ، هر دقیقه که اینترنت یا تلویزیون را کاهش می دهید ، می توانید برای خواندن استفاده کنید. این می تواند ساعت ها ساعت مطالعه کتاب را ایجاد کند.
به فرزندتان بخوانید. اگر فرزندان دارید ، باید آنها را بخوانید. ایجاد عادت خواندن در فرزندان شما بهترین راه برای اطمینان از خواندن خواندن آنها در بزرگ شدن است ... و به شما کمک می کند در زندگی موفق باشند. کتاب های کودکان بزرگ را پیدا کنید و آنها را بخوانید. در عین حال ، شما در حال ایجاد عادت خواندن در خود هستید ... و همچنین با فرزندتان مدتی با کیفیت می گذرانید.
ثبت نام کنید. مشابه لیست خواندن ، این سیاهه نه تنها باید عنوان و نویسنده کتابهایی را که می خوانید ، بلکه تاریخ هایی را که شروع می کنید و در صورت امکان آنها را به اتمام برساند. حتی بهتر ، یادداشت های خود را در مورد هر کتاب با ایده های خود در مورد کتاب قرار دهید. این بسیار رضایت بخش است که بعد از گذشت چند ماه به صفحه سیاه برگردید تا تمام کتابهای عالی را که خوانده اید ببینید.
به فروشگاه های کتاب استفاده کنید. مکان مورد علاقه من برای خرید یک فروشگاه کتاب تخفیف است که در آن تمام کتابهای قدیمی خود را رها می کنم (معمولاً چند جعبه کتاب می گیرم) و تخفیف بزرگی را در مورد کتابهای استفاده شده در فروشگاه پیدا می کنم. من معمولاً فقط برای دوجین یا بیشتر کتاب فقط دو دلار هزینه می کنم ، بنابراین اگرچه زیاد می خوانم ، کتاب ها هزینه بزرگی نیستند. و بسیار جالب است که می توانید کتاب های جدیدی را که مردم اهدا کرده اند ، جستجو کنید. سفر خود را به یک کتاب فروشی مورد استفاده یک چیز معمولی تبدیل کنید.
یک روز کتابخانه داشته باشید. البته ارزان تر از یک کتاب فروشی استفاده می شود ، کتابخانه است. آن را یک سفر هفتگی کنید.
کتاب های سرگرم کننده و قانع کننده را بخوانید. کتابهایی را پیدا کنید که واقعاً شما را درگیر کرده و شما را ادامه دهند. حتی اگر آنها شاهکارهای ادبی نباشند ، باعث می شوند که بخواهید بخوانید - و این در اینجا هدف است. بعد از اینکه عادت خواندن را پرورش دادید ، می توانید به کارهای دشوار تری بروید ، اما در حال حاضر به دنبال چیزهای سرگرم کننده و گیر افتاده بروید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی