از الان تا ابد با عشق

یک عاشقانه ی قشنگ برای کسانی که دوستشان دارید...

از الان تا ابد با عشق

یک عاشقانه ی قشنگ برای کسانی که دوستشان دارید...

30 جولای روز جهانی دوستی مبارک+ روز جهانی دوستی چه روزی است؟

عشقی عشقولانه | سه شنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۴۹ ب.ظ

تقسیم روح انسان از طریق دوستی
جهان ما با چالش ها ، بحران ها و نیروهای تقسیم فراوانی - از جمله فقر ، خشونت و نقض حقوق بشر - در میان بسیاری دیگر روبرو است که صلح ، امنیت ، توسعه و هماهنگی اجتماعی در بین ملل جهان را تضعیف می کند.

برای مقابله با آن بحران ها و چالش ها ، باید با ترویج و دفاع از روحیه مشترک همبستگی انسانی که اشکال مختلفی به خود می گیرد - علل اصلی آنها را مورد بررسی قرار داد - ساده ترین آن دوستی است.

از طریق دوستی - با انباشت پیوندهای دوستی و ایجاد پیوندهای محکم و اعتماد - می توانیم به تغییرات اساسی که برای دستیابی به ثبات پایدار ضروری هستند ، کمک کنیم ، یک شبکه ایمنی بپوشیم که از همه ما محافظت کند ، و اشتیاق به دنیای بهتری را فراهم می کند که در آن همه برای خیر بیشتر متحد هستند.

زمینه
روز جهانی دوستی در سال 2011 توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد با این عقیده اعلام شد که دوستی بین ملت ها ، کشورها ، فرهنگ ها و افراد می تواند الهام بخش تلاش های صلح و ایجاد پل هایی بین جوامع باشد.

این قطعنامه بر مشارکت جوانان ، به عنوان رهبران آینده ، در فعالیت های جامعه که شامل فرهنگ های مختلف می شود و باعث افزایش درک و احترام بین المللی برای احترام به تنوع می شود ، تأکید می کند.

سازمان ملل متحد ، به مناسبت روز جهانی دوستی ، دولتها ، سازمانهای بین المللی و گروههای جامعه مدنی را به برگزاری رویدادها ، فعالیتها و ابتکارهایی که در تلاشهای جامعه جهانی برای ارتقاء گفتگو میان تمدنها ، همبستگی ، تفاهم متقابل و آشتی کمک می کند تشویق می کند.

روز جهانی دوستی ابتکاری است که به پیشنهاد پیشنهادی یونسکو در مورد تعریف فرهنگ صلح به عنوان مجموعه ای از ارزش ها ، نگرش ها و رفتارهایی که خشونت را رد می کند و تلاش می کند از طریق درگیری علل اصلی آنها با هدف حل مشکلات خود جلوگیری کند ، دنبال می شود. سپس در سال 1997 توسط مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی