از الان تا ابد با عشق

یک عاشقانه ی قشنگ برای کسانی که دوستشان دارید...

از الان تا ابد با عشق

یک عاشقانه ی قشنگ برای کسانی که دوستشان دارید...

15 نکته مدیریت زمان برای رسیدن به اهدافتان+ چطور مدیریت زمان داشته باشیم؟

عشقی عشقولانه | چهارشنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۸، ۰۹:۱۴ ب.ظ

یکی از موثرترین مهارتهایی که می توانید در زندگی داشته باشید مدیریت زمان قدرتمند و مؤثر است. اگر زمان خود را به خوبی مدیریت نمی کنید ، به هیچ وجه نمی توانید به اهداف خود در محل کار و زندگی خارج از آن برسید. مطمئناً ممکن است پیشرفت کنید. اما اگر وقت خود را جدی نگیرید ، مدیریت زمان شما یک نبرد صعب العبور خواهد بود. برای افرادی که وقت کمی گرانبها را خراب می کنند و هدر می دهند ، همه آنها خوب می دانند که دستیابی به اهداف حتی ملایم دشوار چقدر می تواند دشوار باشد.

حقیقت این است که زمان بزرگترین برابر کننده زندگی است. مهم نیست که شما چه کسی باشید ، سن ، درآمد ، جنسیت ، نژاد یا دین خود را داشته باشید ، شما به اندازه شخص بعدی زمان کافی دارید. این که آیا شما کثیف ثروتمند هستید یا خاک فقیر هستید ، وقت شما یکسان است. این مربوط به چقدر وقت شما نیست. این در مورد چگونگی مدیریت وقت خود است.

فیلم مرتبط: 20 نکته سریع برای مدیریت زمان بهتر

بنابراین اگر در رسیدن به اهداف خود جدی هستید ، نه تنها باید آن اهداف را به درستی تنظیم کنید ، بلکه باید در جلوگیری از حواس پرتی و جدی شدن در عادت های بدی که می دانید باید کنار بگذارید نیز جدی عمل کنید. اتلاف وقت باید در کنار جاده سقوط کند و جدی و سخت خرس و تحمل آن لازم باشد تا جای خود را بگیرد.

حقه؟ یک سیستم مدیریت زمان مناسب پیدا کنید و آن را کار کنید. تعداد زیادی وجود دارد این کاملاً به خود شما بستگی دارد که کدام یک را انتخاب کنید. اما اگر نمی خواهید بخشی از آمار 92٪ افرادی باشید که در دستیابی به اهداف بلند مدت خود موفق نمی شوند ، باید به این نکته توجه کنید که شما از زمان کمی گرانبها در این دنیا استفاده می کنید.

بهترین نکات برای مدیریت وقت شما چیست؟
یکی از بزرگترین مشکلی که اکثر کارآفرینان در آن وجود دارد فقط این نیست که چگونه آنها می توانند به اندازه کافی در چنین بازار خواستنی کار کنند ، بلکه نحوه حفظ برخی از تعادل بدون احساس بیش از حد کار بودن است. این فقط مربوط به دستیابی و پیروی از اهداف شبانه نیست. این همچنین در مورد کیفیت زندگی است.

تعادل مهم است. اگر در زندگی خود تعادل ندارید ، احساس استرس می کنید. حتی اگر بتوانید مسئولیت خود را به طور مؤثر کنار بیاورید ، بدون تعادل مناسب ، سرانجام به نقطه شکست خود خواهید رسید. بنابراین ، مهم است که نه تنها از سیستمی پیروی کنید که به شما در انجام کارها کمک می کند ، بلکه از مکانی که در آن زمان شخصی و خانوادگی را در اولویت قرار دهید نیز پیروی کنید.

فراموش نکنید که کارهایی مانند پیاده روی در پارک را انجام دهید یا فقط بنشینید و به موسیقی مورد علاقه خود با هدفون گوش دهید ، یا یک تصویر بکشید ، به یک شب خرما و غیره بروید. این مهمتر از چیزی است که می توانید فکر کنید. و هنگامی که شما این کار را می کنید ، به یک ظاهر تعادل می رسید. زندگی کوتاه است. بنابراین هنگام رسیدن به اهداف بزرگتر خود ، این موارد را نادیده نگیرید. با این گفته ، در اینجا 15 نکته مهم مدیریت زمان برای انجام کار ضرب المثل آورده شده است.

فیلم مرتبط: نحوه مدیریت زمان با 10 نکته در مورد کار

1. اهداف را به روش درست تنظیم کنید.

یک روش درست و اشتباه برای تعیین اهداف وجود دارد. اگر اهداف خود را به روش صحیح تنظیم نکنید ، در این صورت اهداف مناسبی نخواهید داشت ، که باعث می شود شما از مسیر خارج شوید. اما وقتی آنها را به درستی تنظیم کنید ، آسمان حد و مرز است. از روش تنظیم هدف SMART برای کمک به دیدن موارد استفاده کنید. و هنگامی که آن اهداف را تعیین می کنید ، اطمینان حاصل کنید که می خواهید معنای عمیق و عمیقی برای میل به رسیدن به آنها داشته باشید.

مرتبط: ورزش یک اتلاف وقت است. اهداف را تنظیم کنید و تمرین را برای دستیابی به آنها شروع کنید.

2. یک سیستم مدیریت زمان مناسب پیدا کنید.
یکی از نکات برای مدیریت وقت شما ، یافتن سیستم مناسب برای انجام آن است. سیستم مدیریت زمان چهارگانه احتمالاً مؤثرترین است. بر اساس ضرورت و اهمیت ، فعالیتهای شما را به چهار ربع تقسیم می کند. هر دو چیز یا فوری یا مهم هستند ، یا هیچ کدام. نه (چهارم 4) فعالیتهایی است که می خواهید از آن دوری کنید ، اما این چهارگوش نه فوری بلکه مهم (2) است که می خواهید روی آن متمرکز شوید.

مرتبط: نحوه مدیریت زمان با 10 نکته در مورد کار

3. وقت خود را برای هفت روز مستقیم حسابرسی کنید.
هفت روز صرف کنید و مستقیم ارزیابی کنید که اکنون وقت خود را صرف می کنید. چه کار می کنی؟ آن را در یک ژورنال یا بر روی تلفن خود ضبط کنید. این کار را به مدت 30 دقیقه یا یک ساعت در بلوک تقسیم کنید. چه کار کردی؟ وقت تلف شده بود؟ آیا به خوبی خرج شد؟ اگر از سیستم چهارگوش استفاده می کنید ، چهارگوش که فعالیت با آن ارتباط داشت ، حلقه بزنید یا وارد شوید. در پایان هفت روز ، همه شماره ها را بزنید. بیشترین وقت را کجا گذراندید؟ کدام ربع؟ نتایج ممکن است تو را شوکه کند.

مرتبط: 8 برنامه زمانبندی عالی برای Freelancer

4. صبح ها را در MIT ها سپری کنید.
مارک تواین یک بار گفت ، "اگر کار شماست که یک قورباغه بخورید ، بهتر است این کار را ابتدا صبح انجام دهید. و اگر کار شماست که دو قورباغه بخورید ، بهتر است ابتدا بزرگترین آن را میل کنید." نظرش؟ صبح بزرگترین وظایف خود را برطرف کنید. اینها مهمترین وظایف شما (MIT) روز هستند. دستیابی به این موارد بزرگترین حرکت را برای شما فراهم می کند تا بتوانید از طریق سایر روزها قایقرانی کنید.

مرتبط: روانشناسی کسب هرچه بیشتر (در زمان کمتر)

5- از قانون 80-20 پیروی کنید.
نکته مهم دیگر برای مدیریت زمان استفاده از Rule 80-20 است که به عنوان اصل پارتو نیز شناخته می شود. این قانون بیان می کند که 80 درصد از تلاشها از 20 درصد نتایج حاصل می شود. در فروش نیز به این معنی است که 80 درصد از فروش از 20 درصد مشتریان حاصل می شود. حقه؟ 20 درصد تلاشهایی را که تولید می کند 80 درصد نتایج و مقیاس حاصل از آن را مشخص کنید. شما می توانید این کار را با ردیابی دقیق و تجزیه و تحلیل انجام دهید.

مرتبط: قانون 80/20 و گوش دادن به پردازنده داخلی شما

6. عادات سنگ کلیدی را وارد زندگی خود کنید.
چارلز دوویگ در کتاب خود با عنوان قدرت عادت به طرز عجیبی اختراع کرد. در معماری سنگ سنگی سنگی است که تمام سنگهای دیگر را در جای خود نگه می دارد. به طور مشابه ، عادات سنگ کلیدی نه تنها به عادتهای خوب دیگر کمک می کنند بلکه به از بین بردن عادات بد نیز کمک می کنند. بر روی عادت های سنگین متمرکز شوید و در مدیریت زمان کلی خود با آسان تر کردن پیشرفت عادت خود ، مدیریت بهتری خواهید داشت.

مرتبط: 25 بهترین عادت برای داشتن زندگی

7. زمان پاسخگویی به ایمیل را برنامه ریزی کنید.
ایمیل خود را در طول روز خاموش کنید. وقتی ایمیل شما در حال ریختن است ، می توانید پریشان شوید. زمان خواندن و پاسخ دادن به ایمیل ها را برنامه ریزی کنید. اگر چیزی فوری وجود داشته باشد ، شخصی با شما تماس می گیرد یا به شما پیام می دهد. اما وقتی ایمیل خود را باز کردید ، آن حواس پرتی ها جریان فکر شما را قطع می کند و بازگشت به مسیر سخت تر است.

مرتبط: هزینه های پنهان نادیده گرفتن ایمیل

8- عادات بد را از بین ببرید.
یکی از بزرگترین هدر رفتن وقت ما عادت های بد ماست. خواه این تماشای Netflix ، تماشای بیش از حد در رسانه های اجتماعی ، بازی کردن ، نوشیدن مکرر با دوستان و یا موارد دیگر باشد ، این عادت های بد زمان کمی گرانبها را که ما داریم از دست می دهیم. اگر در دستیابی به اهداف بزرگ در زندگی جدی هستید ، با از بین بردن عادت های بد خود وقت خود را عاقلانه استفاده کنید.

مرتبط: 10 عادت بد شما باید از روال روزمره خود حذف کنید

9- هنگام کار استراحت های مکرر انجام دهید.
یک مطالعه نشان می دهد که شما باید 52 دقیقه کار کنید و برای 17 دقیقه استراحت کنید. ممکن است شما مجبور نباشید این کار را انجام دهید. اما باید استراحت های مکرر انجام دهید. اگر کارآفرینی هستید که برای خود کار می کنید ، این امر بسیار مهم است. کار کردن بر روی بخار آسان است و حتی آن را نمی دانید. با شکستن مکرر حالت های روحی ، عاطفی و جسمی خود را در سطح اوج نگه دارید.

مرتبط: راز افزایش بهره وری: مدت زمان خاموش

10. هر روز صبح مراقبه یا ورزش کنید.
شاید فکر نکنید که این به مدیریت بهتر وقت شما کمک می کند ، اما مراقبه و ورزش کردن هر روز صبح به شما تعادل می دهد. سموم را از زندگی خود جدا کنید و با انجام این کار جدی بگیرید و تماشای کنید زیرا انرژی ، استقامت و تمرکز ذهنی شما تغییر چشمگیری می کند.

مرتبط: 7 کاری که هر کارآفرین باید قبل از 7 صبح انجام دهد.
11- برای روز بعد ، لیست های انجام کار را در عصر انجام دهید.
هر شب قبل از خواب ، برای روز بعد لیستی تهیه کنید. به اهداف خود بنگرید و ببینید چه کاری می توانید انجام دهید تا به شما نزدیک شود. این یک شبه اتفاق نمی افتد. طول می کشد. اما با تهیه لیست های انجام ، شما به طور موثری اهداف روز را تعیین می کنید. در حالی که کمک می کند ما را به سمت اهداف طولانی تر و بزرگتر سوق دهد ، دستیابی به اهداف روزانه آسان تر است. اما این با ایجاد لیست های انجام کار اتفاق می افتد.

مرتبط: چگونه می توان 10 دقیقه آخر روز کاری خود را صرف کرد (اینفوگرافیک)

12. وقتی احساس کمبود می کنید الهام بگیرید.
وقتی فاقد الهام هستید ، به YouTube ، TED Talks و هر منبع الهامی دیگری که می توانید به آنها مراجعه کنید ، روی آورید. دشوار است وقتی که آن درایو را درون خود گم کردید ، در مسیر ماندن باشید. با تمرکز بر محتوای الهام بخش و جستجوی دیگران که به اهداف بزرگی رسیده اند ، روش هایی را پیدا کنید که بتوانید آتش را دوباره روشن کنید.

مرتبط: 10 راه ماندن برای الهام گرفتن از زندگی

13. یک مربی دریافت کنید که بتواند شما را راهنمایی کند.
پیدا کردن یک مربی بسیار مهم است. وقتی کسی را ندارید که شما را راهنمایی کند ، پریشان و منصرف شوید. اما وقتی شخصاً می توانید به شخصی که از طریق چروک استفاده کرده است اعتماد کنید و بتوانید در رسیدن به اهداف خود به شما کمک کند ، آسانتر ماندن با زمان خود آسان تر خواهید بود. یک مربی خوب پیدا کنید که می تواند در مسیر شما به شما کمک کند.

مرتبط: مربیان خود را به طور خردمندانه انتخاب کنید: 3 صفت برای جستجوی یک مربی عالی

14. هشدارهای برنامه رسانه های اجتماعی را خاموش کنید.
هشدارهای برنامه رسانه های بی سیم در زمان شما کمک نمی کند. قطعاً به شما آسیب می رساند. آنها را خاموش کنید. شما هر لحظه به هشدار نیاز ندارید یا نمی دانید که همه اتفاقات با دوستانتان می افتد. مهم نیست. مهمترین چیز این است که آرامش خاطر داشته باشیم و بتوانیم بهتر بتوانیم روی کار مورد نظر متمرکز شویم.

مرتبط: همیشه یک میلیون حواس پرت وجود دارد. در اینجا نحوه خاموش کردن سر و صدا و توجه آن آورده شده است.

15. تجزیه و سازماندهی.
مطالعات مشخص کرده اند که درهم و برهم بودن محیط ما به ما در از دست دادن تمرکز کمک می کند. وقتی تمرکز خود را از دست می دهیم ، وقت خود را از دست می دهیم. اگر می خواهید از این کار اجتناب کنید ، فاسد شوید و سازماندهی کنید. این کار را یکباره انجام ندهید. کوچک شروع کنید. امروز یک کشو فردا قفسه. شاید یک روز دیگر یک گنجه باشد. فقط یک روز در روز شما حرکت می کنید و سرانجام خود را تبدیل به یک مبارز سازمان دهنده می کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی