از الان تا ابد با عشق

یک عاشقانه ی قشنگ برای کسانی که دوستشان دارید...

از الان تا ابد با عشق

یک عاشقانه ی قشنگ برای کسانی که دوستشان دارید...

20 راز برای داشتن زندگی سالم تر

عشقی عشقولانه | شنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۰۷:۴۹ ب.ظ

یک دلیل ناگوار وجود دارد که باعث شود خوشبختی غالباً گنگ باشد - مغز ما به این سادگی نیست. درعوض ، مغز ما برای زنده ماندن ، محافظت از خود ، حفظ امنیت ما ، تکامل یافته است. مطمئناً ما لحظات فرار و دوره های قناعت و سعادت را داریم. اما بسیاری از ما گرفتار احساسات منفی مداوم هستیم - ما فقط در "بلاها" گیر کرده ایم.

چگونه می توانیم شادی بیشتری در زندگی خود پیدا کنیم؟ مانند هر چیز دیگر ، برای رشد شادی مداوم ، عمل می کند. به یک معنا ، ما باید پایه را تنظیم کنیم. این اتفاق یک شبه رخ نخواهد داد ، اما در اینجا 20 کار برتر است که می توانید هر روز انجام دهید تا اسرار شاد بودن را کشف کنید.

1. روی مثبت تمرکز کنید.
برای پیدا کردن خوشبختی طولانی مدت ، باید مغز خود را از ذهنیت منفی به یک طرز فکر مثبت بازآفرینی کنید. این موارد را امتحان کنید: یک یا دو دقیقه را صرف جستجوی مثبت در زندگی کنید. این کار را سه بار در روز به مدت 45 روز انجام دهید و مغز شما شروع به انجام خودکار آن می کند.

یک مانترا مثبت برای روز انتخاب کنید - چیزی که به خودتان تکرار خواهید کرد ، مانند "امروز زیباست" یا "من از تمام آنچه که دارم سپاسگزار هستم". و هنگامی که همه چیز به سمت جنوب می رود ، یک لحظه امتحان کنید و آن را از یک نور مثبت ببینید. هرگز اهمیت تشخیص پوشش نقره در زندگی را دست کم نگیرید.

مرتبط: این 8 ذهنیت منفی را که کارآفرینان را بدبخت می کنند متوقف کنید

2. پیروزیهای کوچک را جشن بگیرید.
زندگی پر از فراز و نشیب است ، اما در این میان ما پیروزیهای کمی داریم که فراموش نمی شوند. برای جشن گرفتن این بردهای کوچک لحظه ای وقت بگذارید.

آیا تمام موارد موجود در لیست کارهایتان را که به تعویق افتادید ، بررسی کرده اید؟ بله آیا بالاخره هزار ایمیل را که در حال پر کردن صندوق ورودی شما هستند ، پاک نکردید؟ وووو از این دستاوردهای کوچک لذت ببرید. آنها اضافه می شوند!

مرتبط: 5 راه برای کسب پیروزی های کوچک در راه رسیدن به سلطه جهانی

3. تعادل کار و زندگی خود را پیدا کنید.
کار روزهای زیادی را به خود اختصاص می دهد ، اما نباید تنها کاری باشد که انجام می دهیم. پیگیری فعالیت ها و علایق فراتر از شغل ما مهم است. سرگرمی داری؟ آیا وقت خود را با دوستان و عزیزان سپری می کنید؟ آیا ورزش می کنید؟ ایجاد تعادل در زندگی شما باعث کاهش استرس خواهد شد و به سایر مراکز دسترسی پیدا می کنید تا خود را بیان کنند و از آن لذت ببرند.

مرتبط: تعادل کار و زندگی ساده است. برای موفقیت در کار ، زندگی کنید.

4. ذهن آگاهی را تمرین کنید.
میانجیگری ذهن آگاهی با جلب آگاهی و توجه شما به لحظه کنونی انجام می شود. این در مورد غیرقانونی بودن و پذیرش احساس شماست. تمرین ذهن آگاهی به معنای حضور ، آگاهی و کنجکاوی است. پذیرش آنچه می گذرانیم استرس را کاهش می دهد و به ما کمک می کند تا شرایط را برای آنچه می بینیم ببینیم. از طریق ذهن آگاهی ، می توانیم صلح و تأیید را در خود بیابیم.

مرتبط: ذهن آگاهی فقط یک روند نیست بلکه مهم برای داشتن یک رهبر بهتر است

5- خلاق باشید.
ممکن است شما از هنرمندان به عنوان خلقی و افسردگی فکر کنید ، اما مطالعات نشان می دهد که شرکت در فعالیت های خلاقانه به طور منظم در واقع شما را خوشحال تر می کند. کسانی که وقت خود را با استفاده از تخیل و خلاقیت خود می گذرانند ، شور و شوق بیشتری دارند و احتمالاً احساس خوشبختی و بهزیستی طولانی مدت دارند. چنین فعالیتهای خلاقانه می تواند شامل نوشتن ، نقاشی ، نقاشی و اجرای موسیقی باشد.

مرتبط: 14 چیزهایی که هیچ کس در مورد خلاق بودن به شما نگفت

6. ناقص بودن را بپذیرید.
بسیاری از ما برای کمال تلاش می کنیم - ما می خواهیم خود را تحت فشار قرار دهیم تا بهترین مان باشیم. اما برای اینکه واقعاً خوشبخت باشید ، باید نواقصی را که بخشی از زندگی است ، در آغوش بگیرید. کمال غیرممکن است ، و نگه داشتن خودمان و دیگران با این معیارها بیهوده است. همیشه احساس آرامش خواهیم کرد. بپذیرید که زندگی ناقص است و تشخیص دهید که زیبایی و لطف در آن نقص وجود دارد.

مرتبط: کمال بزرگترین مانع برای بهره‌وری است


7. آنچه را دوست دارید انجام دهید.
در صورت نفرت از شغل خود ، حفظ شادی بسیار دشوار است. بهترین سالهای زندگی خود را در یک کار شادی و هدر ندهید ، حتی اگر مبلغی را پرداخت کند. به چه چیزی علاقمندید؟ شما واقعاً علاقه مندید؟ بر ایجاد حرفه ای در منطقه ای تمرکز کنید که باعث ایجاد انگیزه در شما شود و رضایت بالایی را برای شما رقم بزند و ضریب شادی شما به صورت نمایی بالا رود.

مرتبط: 5 عنصر اساسی برای انجام کاری که شما برای زندگی دوست دارید

8. عاقلانه خرج کنید.
این وسوسه کننده است که باور کنید که هر چه پول بیشتری داشته باشید ، خوشبخت تر خواهید بود. اما واقعیت این است ، چگونه پول خود را خرج می کنید که به شما کمک می کند احساس شادابی کنید. نکته اصلی این است که آن را عاقلانه انجام دهید. صرف پول برای تجربیات - مسافرت ، ناهار خوری ، کنسرت و غیره - می تواند ما را خوشحال تر کند زیرا ما آن تجربه ها را با دیگران به اشتراک می گذاریم. خوشبختی متصل به داراییهای مادی محو می شود ، اما تجربیات به ما کمک می کنند تا هدف و احساسات خود را در زندگی تعریف کنیم.

مرتبط: چگونه با اولویت بندی اهداف خود از خرد وقت خود استفاده کنید

8. عاقلانه خرج کنید.
این وسوسه کننده است که باور کنید که هر چه پول بیشتری داشته باشید ، خوشبخت تر خواهید بود. اما واقعیت این است ، چگونه پول خود را خرج می کنید که به شما کمک می کند احساس شادابی کنید. نکته اصلی این است که آن را عاقلانه انجام دهید. صرف پول برای تجربیات - مسافرت ، ناهار خوری ، کنسرت و غیره - می تواند ما را خوشحال تر کند زیرا ما آن تجربه ها را با دیگران به اشتراک می گذاریم. خوشبختی متصل به داراییهای مادی محو می شود ، اما تجربیات به ما کمک می کنند تا هدف و احساسات خود را در زندگی تعریف کنیم.

مرتبط: چگونه با اولویت بندی اهداف خود از خرد وقت خود استفاده کنید

9. لحظه ای زندگی کنید.
افکار و احساسات ما اغلب به گذشته یا آینده می چرخند. واقعیت همان چیزی است که شما در همین لحظه تجربه می کنید. آنچه اکنون می گذرد بعضی اوقات می خواهیم از این واقعیت فرار کنیم. اما وقتی در زمان حال بمانیم ، کاملاً درگیر زندگی خود هستیم. برای زندگی در لحظه تلاش کنید و قدردانی عمیق تری از زندگی خود داشته باشید.

مرتبط: اهمیت زندگی را در حال حاضر فراموش نکنید

10- قدردانی کنید.
روزانه روش هایی برای پرورش قدردانی پیدا کنید. سپاسگذاری و سپاسگزاری از همه آنچه که دارید باعث خوشبختی و رضایت بیشتر شما خواهد شد. قدردانی قدردانی سپاسگزار از آنچه در زندگی دریافت کرده اید است. این هدایا ممکن است ملموس یا نامحسوس باشند. وقتی هر روز وقت خود را صرف تصدیق همه چیزهای خوب در زندگی می کنید ، می بینید که چیزهای دیگری بهتر از آن است که متوجه شوید ، و می فهمید که غم ، اضطراب و افسردگی کاهش می یابد.

11- پس بدهید.
با وقت و پول خود سخاوتمند باشید. به دیگران نیازمند بدهید. به کسانی که دوستشان دارید و از آنها مراقبت می کنید هدیه کنید کسانی که عقب می مانند ، احساس خودمختاری و انسان دوستانه دارند. کسانی که در مصرف پول برای دیگران سخاوتمند هستند ، تمایل به سلامتی خوبی دارند ، شاید به این دلیل که دادن یک اثر احساس خوب است که باعث کاهش فشار خون و استرس می شود.
12. خود را تعجب کنید.
اگر حوصله زندگی دارید یا احساس سرزنش نمی کنید ، احساس خوشبختی دشوار است. بخشی از احساس خوشبختی احساس تحریک ، علاقه و کمی تعجب از زندگی است. بنابراین با تعیین اهداف خارج از منطقه راحتی خود ، خود را تعجب کنید. خود را در شرایط جدید یا غیر منتظره قرار دهید. اهداف خود را تعیین کنید و سپس برای دستیابی به آنها تلاش کنید. و به یاد داشته باشید که از سفر لذت ببرید!

مرتبط: 5 راه سفر ماجراجویی شما را به یک کارآفرین بهتر تبدیل می کند

13. به موسیقی گوش دهید و با موسیقی درگیر شوید.
گوش دادن به موسیقی روحیه ما را بالا می برد. تا حدودی باعث می شود احساس بهتر شود ، زیرا گوش دادن به موسیقی باعث می شود که مغز ما دوپامین را آزاد کند ، یک عصب شیمیایی است که به لذت و پاداش وصل می شود. کسانی که از طریق رقص و یا از طریق شرکت در کنسرت با موسیقی درگیر می شوند ، سطح بالایی از خوشبختی و احساس بهزیستی را گزارش می کنند.

مرتبط: 10 اثر دیوانه موسیقی در مغز شما

14. شما انجام می دهید.
یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای افزایش شادی خود انجام دهید این است که خودتان باشید. این بدان معناست که وابسته به تأیید دیگران نباشید ، بلکه خودتان را قبول کنید که چه کسی هستید. مدتی را صرف کنید تا خودتان را بشناسید. چه چیزی شما را تعریف می کند؟ به چی اعتقاد داری؟ چه کسی هستی ، زیر این همه؟ راه هایی را جستجو کنید تا در پوست خود راحت باشید.

مرتبط: بهترین راز فروش کارآفرینی: خودتان باشید


15. ایجاد روابط معنی دار.
خوشبختی ، عشق ، دوستی و اجتماع دست به دست هم می دهند. ما به عنوان انسان ، نیاز اساسی داریم تا با دیگران تعامل و ارتباط برقرار کنیم. ما به طور طبیعی به دنبال قبیله خود هستیم - افرادی که از ما حمایت می کنند ، ما را درک می کنند و از طریق سوارکاری با چرخ های زندگی برای ما در آنجا خواهند بود. بدون روابط معنادار ، ما تنها هستیم و منزوی هستیم. وقتی خوشبختی دیگران را دنبال می کنیم خوشحال تر هستیم.

مرتبط: 25 نکته برای داشتن روابط معنی دار

16. هیچ چیز با شما مقایسه نمی کند.
دست از مقایسه کردن خود با همه اطرافیان خود بردارید. از همه مهمتر ، از مقایسه چیزهای خود با همه چیزهایی که دیگران دارند متوقف شوید. رسانه های اجتماعی روشی را برای ما ایجاد می کنند که مثل همه افراد بهتر از ما باشند. چند بار پیمایش در خبرنامه شما باعث می شود احساسات منفی ایجاد کنید؟ اجازه داشتن حسادت و نارضایتی از ریشه درآوردن ما از قدردانی از آنچه داریم ، غافل می کند.
17- نگران نباشید.
نگرانی مداوم از همه چیز باعث ایجاد اضطراب سمی می شود ، جایی که ذهن شما در افکار منفی و مارپیچ فرو می رود. نگرانی ها ذهن شما را مبتلا می کند و باعث ترس و نگرانی درباره چیزهایی می شود که اغلب بر آنها کنترل نمی کنید. بعضی اوقات اعتقاد داریم که اگر به اندازه کافی نگران باشیم ، می توانیم اتفاقات بد را از وقوع آن بازداریم. اما حقیقت این است ، وقتی شما از نگرانی استفاده می کنید ، نمی توانید شادی و یا حتی رضایت را تجربه کنید.

مرتبط: چگونه می توان از اضطراب در از بین بردن تجارت خود جلوگیری کرد

18- با افراد خوشحال قطع شوید.
آیا تا به حال با یک شخص غمناک آویزان شده اید و احساس خستگی را رها می کنید؟ به این دلیل است که خلق و خوی می تواند مسری باشد. معلوم می شود که احساسات از یک شخص به شخص دیگر منتقل می شوند و هرچه بیشتر تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم ، احساسات و رفتارهای ما همگام تر می شوند. یک راز خوشبختی طولانی مدت ، پیرامون خود با دیگران است که همچنین خوشحال هستند.

مرتبط: چرا 5 نفر در اطراف شما برای موفقیت شما بسیار مهم هستند


19. زمان خود را در طبیعت بگذرانید.
برخی محققان معتقدند نسل فوق سیمی امروزی در واقع از یک بیماری کمبود طبیعت رنج می برد. مطالعات نشان داده است که هرچه زمان بیشتری را در طبیعت بگذرانیم و هرچه بیشتر با دنیای طبیعی پیرامون خود ارتباط داشته باشیم ، احساس خوشبختی ما بیشتر می شود. ارتباط ما با طبیعت نیز در حفظ سلامت روانی مثبت نقش دارد.

مرتبط: چرا باید کار خود را در فضای باز انجام دهید

20. یادآوری خاطرات شاد.
چرا همه چیز را دوست داریم یکپارچهسازی با سیستمعامل؟ شاید به دلیل دلتنگی ما را خوشحال کند. احساسات نوستالژیک یا یادآوری گذشته ما می تواند به ما کمک کند تا دوباره با احساس عشق و احساس تعجب و تحقق دوباره به هم ارتباط برقرار کنیم. گذشته ما ما را شکل می دهد و هویت ما را تعریف می کند. وقتی اوقات خوب و خاطرات خوشی را به یاد می آوریم ، می توانیم اعتماد به نفس خود را افزایش داده و به اطرافیان خود نزدیک شویم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی