از الان تا ابد با عشق

یک عاشقانه ی قشنگ برای کسانی که دوستشان دارید...

از الان تا ابد با عشق

یک عاشقانه ی قشنگ برای کسانی که دوستشان دارید...

بوسیدن چه فوایدی دارد؟+ بوسیدن در روابط چه فایده هایی دارد؟

عشقی عشقولانه | دوشنبه, ۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۲۶ ب.ظ

آیا بوسه در رابطه شما کمرنگ شده است؟ آیا شما در هنگام خوش آمد گویی به دوستان خود "بوسه هوایی" از نوع "بوسه واقعی" هستید؟ آیا وقتی می بینید عمه شما برای بوسه بزرگ در کارکردهای خانوادگی در حال آمدن است ، چنگ می زنید؟ ممکن است وقت آن رسیده باشد که بخوابیم!

معلوم می شود که بوسیدن - حتی خانواده و دوستان شما - دارای مزایای ذهنی و جسمی است که باعث می شود طرح صوتی شما به طور کامل ارزش آن را بگیرد. این چیزی است که علم می گوید.

1. این "هورمونهای شاد" شما را تقویت می کند
بوسه زدن مغز شما را ترشح می کند تا با نادیده گرفتن مراکز تفریحی مغز ، یک کوکتل از مواد شیمیایی آزاد کند که احساس خوبی را به شما بدهد.

این مواد شیمیایی شامل اکسی توسین ، دوپامین و سروتونین هستند که می توانند احساس سرخوشی کنند و احساس محبت و پیوند را تشویق کنند. همچنین سطح کورتیزول (هورمون استرس) شما را پایین می آورد.

2. که به شما در پیوند با شخص دیگر کمک می کند
اکسی توسین یک ماده شیمیایی است که با پیوند جفت مرتبط است. عجله اکسی توسین که هنگام بوسیدن آزاد می شود باعث ایجاد احساس محبت و دلبستگی می شود. بوسیدن شریک زندگی خود می تواند رضایت رابطه را بهبود بخشد و ممکن است در روابط طولانی مدت از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.


3. و بر عزت نفس شما تأثیر محسوس دارد
علاوه بر تقویت هورمونهای شاد شما ، بوسه می تواند سطح کورتیزول شما را کاهش دهد - که به طور بالقوه باعث بهبود احساس ارزش خود می شود.

محققان در یک مطالعه سال 2016 دریافتند که شرکت کنندگان که از ظاهر بدنی خود ناراضی نبودند ، سطح کورتیزول بالاتری داشتند.

اگرچه تحقیقات بیشتری لازم است ، اما هر بار که ببوسید ، یک افت موقت کورتیزول را تجربه نمی کنید روش خوبی برای گذر زمان نیست.

4- استرس را نیز تسکین می دهد
صحبت از کورتیزول ، بوسه نیز سطح کورتیزول و استرس را کاهش می دهد. بوسه و سایر ارتباطات محبت آمیز ، مانند بغل کردن و گفتن "من تو را دوست دارم" ، فرآیندهای فیزیولوژیکی مربوط به مدیریت استرس را تحت تأثیر قرار می دهد.

5- و اضطراب را کاهش می دهد
مدیریت استرس شامل میزان برخورداری از استرس و اضطراب است. هیچ چیز کاملاً شبیه بوسه و برخی از محبت ها برای کمک به آرام کردن شما وجود ندارد. اکسی توسین باعث کاهش اضطراب و افزایش آرامش و سلامتی می شود.


6. رگهای خونی شما را گشاد می کند و این به کاهش فشار خون کمک می کند
به گفته آندره دمیرجیان ، نویسنده کتاب ، "بوسه: هر آنچه را که همیشه می خواستید درباره یکی از شیرین ترین لذت ها بدانید ، ضربان قلب شما را به گونهای که رگهای خونی شما را رقیق می کند ، افزایش می دهد."

هنگامی که رگ های خونی شما رقیق می شوند ، جریان خون شما افزایش می یابد و باعث کاهش فوری فشار خون می شود. بنابراین این بدان معنی است که بوسیدن برای قلب خوب است ، به معنای واقعی کلمه و استعاره!

7. این همچنین می تواند به تسکین گرفتگی کمک کند
اثر رگهای خونی گشاد شده و افزایش جریان خون می تواند به تسکین گرفتگی ها کمک کند - افزایش مواد شیمیایی حس خوب و تسکین گرفتگی دوره های زمانی؟ گرفتن طرح صاف خود را هنگامی که در یک دوره بد خراب هستید می توانید فقط ارزش آن را داشته باشید.

خبرنامه بهداشت
ایمیل هفتگی افسردگی خود را دریافت کنید
برای کمک به شما در پیشگیری و مدیریت قسمتها ، ما راهنمایی های تخصصی ، داستانهای شخصی دلسوزانه و نکاتی را برای شما ارسال خواهیم کرد.

ایمیل خود را وارد کنید
حریم خصوصی شما برای ما مهم است

8- و سردردها را تسکین دهید
بهانه خداحافظ "نه امشب عزیزم ، من سردرد دارم". این اتساع رگ های خونی و کاهش فشار خون نیز می تواند سردرد را تسکین دهد. بوسه همچنین ممکن است با کاهش استرس ، که یک محرک شناخته شده سردرد است ، مانع از سردرد شوید.

9. این می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند
تعویض تف می تواند با قرار گرفتن در معرض میکروب های جدید تقویت کننده سیستم ایمنی بدن ، ایمنی شما را تقویت کند. یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که زوجینی که بوسه می زنند اغلب همان میکروبی در بزاق خود و بر روی زبان خود دارند.

10. و پاسخ آلرژیک را کاهش دهید
نشان داده شده است که بوسه باعث تسکین قابل توجهی از کهیر و سایر علائم واکنش آلرژیک مرتبط با گرده و کنه های گرد و غبار خانگی می شود. استرس همچنین واکنشهای آلرژیک را بدتر می کند ، بنابراین اثر بوسیدن بر استرس ممکن است واکنش آلرژیک را نیز از این طریق کاهش دهد.

11. این به پیشرفت در کلسترول کل گره خورده است
یک مطالعه در سال 2009 نشان داد که زوجینی که فرکانس بوسه های عاشقانه را افزایش داده اند ، در کلسترول سرم خود بهبود یافته اند. چک کردن کلسترول خود را در معرض خطر ابتلا به چندین بیماری از جمله بیماری های قلبی و سکته مغزی قرار می دهد.

12. حتی با افزایش تولید بزاق به جلوگیری از حفره ها کمک می کند
بوسه غدد بزاقی شما را تحریک می کند و این باعث افزایش تولید بزاق می شود. بزاق دهان شما را روغن می کند ، به بلع کمک می کند و به چسباندن مواد باقی مانده مواد غذایی به دندان های شما کمک می کند ، که می تواند به جلوگیری از پوسیدگی دندان و حفره کمک کند.

13. این یک فشارسنج خوب برای سازگاری جسمی با یک شریک عاشقانه است
معلوم است که آهنگ "Shoop Shoop" در سال 1964 درست بود - در بوسه او بود! یک مطالعه در سال 2013 نشان داد که بوسیدن ممکن است به شما در ارزیابی مناسب بودن شریک زندگی احتمالی کمک کند. طبق گفته زنان مورد بررسی ، بوسه اول می تواند در هنگام جذب او آن را ایجاد کرده یا آن را بشکند.

14. و بوسیدن یک شریک عاشقانه باعث تقویت انگیزه جنسی شما می شود
بوسیدن رمانتیک منجر به برانگیختگی جنسی می شود و غالباً نیروی محرک تصمیم زن برای برقراری رابطه جنسی با کسی است. بزاق همچنین حاوی تستوسترون است - هورمون جنسی که در برانگیختگی جنسی نقش دارد. هر چه طولانی تر و با اشتیاق بیشتری ببوسید ، تستوسترون بیشتر آزاد می شود.

15- هرچه بیشتر بوسیدید ، ماهیچه های صورت خود را محکم تر و سفت تر خواهید کرد
عمل بوسیدن می تواند در هر جایی بین 2 تا 34 عضله صورت درگیر شود. بوسیدن اغلب و استفاده از این ماهیچه ها به طور منظم مانند یک تمرین برای صورت شما - و گردن اگر واقعاً وارد آن شوید!

این ممکن است به تقویت عضلات صورت کمک کند. کار کردن عضلات صورت شما همچنین می تواند باعث افزایش تولید کلاژن شود که به پوست محکم تر و جوان تر کمک می کند.

16. حتی کالری می سوزاند
استفاده از آن عضلات صورت نیز کالری را می سوزاند. بسته به میزان علاقه شما بوسه می توانید 2 تا 26 کالری در هر دقیقه بسوزانید. اگر سعی در کاهش وزن دارید ، ممکن است این بهترین رژیم تمرینی نباشد ، اما مطمئناً عرق کردن مربی بیضوی را ضرب می کند!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی