از الان تا ابد با عشق

یک عاشقانه ی قشنگ برای کسانی که دوستشان دارید...

از الان تا ابد با عشق

یک عاشقانه ی قشنگ برای کسانی که دوستشان دارید...

چرا عاشق می شویم؟

عشقی عشقولانه | جمعه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۸، ۰۱:۱۶ ق.ظ

چرا احمق ها (و هر کس دیگری) عاشق می شوند؟ متخصصان علم و شیمی عشق را در پیش می گیرند. UWE KREJCI / تصاویر GETTY
عشق ، همانطور که این آهنگ می گوید ، یک چیز بسیار پر زرق و برق است. بنابراین وقتی آن را پیدا کردیم ، مشتاق لذت بردن از غنایم هستیم. اما این در مورد انسان ها که باعث می شود در وهله اول ما را به دنبال عشق بکشند چیست؟ به نظر می رسد ذاتی ترین دلیل نیز احتمالاً کمترین عاشقانه است.

دکتر نیکی نانس ، روان درمانی و دارای مجوز و روانشناسی در کالج بیکن در لزبورگ ، فلوریدا در مصاحبه ای ایمیلی می گوید: "به طور کلی ،" پیوند زوج "انسانی یک محرک برای زنده ماندن گونه ها است. با گذشت زمان ، تمایل به پیدا کردن یک رابطه عشق از روابط ایجاد شده بر اساس نیاز افراد لذت می برد. او می گوید: "امروز عاشق شدن از نظر اجتماعی تعریف شده است. اگر ما داستانهای عاشقانه نداشتیم که انتظار عاشق شدن را برقرار کنیم ، ممکن است این کار را نکنیم. با این وجود ، با این وجود پیوند برقرار خواهیم کرد." وقتی مؤلفه های کلیدی مانند اشتیاق ، همراهی و تعهد حضور داشته باشند موفق می شوند.
چگونه دوست داریم
دکتر بورلی پالمر ، روانشناس دکتر بورلی پالمر ، نویسنده کتاب "Love Demystified: استراتژی هایی برای یک زندگی موفقیت آمیز در عشق" توضیح می دهد ، مراحل اولیه عشق و همچنین اینکه چگونه آن را در طول زندگی دنبال می کنیم و به آنها می دهیم ، به والدین ما بستگی دارد. وی در مصاحبه ای با ایمیل می گوید: "ما به عنوان شیرخوار ناتوان متولد می شویم و به والدین خود بستگی می دهیم تا نیازهای خود را برآورده کنیم. بنابراین ، عشق به تحقق نیاز تبدیل می شود.

طبق نظر پالمر ، تئوری دلبستگی نقش مهمی در رشد عشق به والدین ما دارد ، زیرا وقتی فرزندان توسط والدین موجود و پاسخگو محافظت و پرورش می یابند ، نیاز آنها به پرورش عاطفی را برآورده می کند. بنابراین ، آنها یاد می گیرند که والدین را دوست داشته باشند.

او می گوید ، آنچه فرزندان در مورد عشق از والدین خود می آموزند ، تعیین می کند که چگونه دیگران را به عنوان بزرگسال دوست دارند. وی ادامه داد: "اگر والدین شما با عشق ورزیدن به شما از احساس عاطفی تغذیه کنند ، پس از آن در یک بزرگسال رشد پیدا کردید که عاشق دادن است. اما اگر نیازهای عاطفی شما پرورش نیافته بود ، شما به طور کامل رشد نکردید و در عوض به یک فرد بالغ خواستار و مضطرب تبدیل شدید. هنوز به دنبال عشق است که به عنوان یک کودک از دست داده اید. "

این بدان معنا نیست که افراد خانه های غفلت ورزیده و غیر دوست داشتنی قادر به دوست داشتن خود نیستند بلکه ممکن است برای حل مشکلات خود و رسیدن به آنجا کارهایی اضافی انجام دهند.

مغز و بدن روی عشق
به یاد داشته باشید پیوند جفت نانسی که ذکر شد؟ خوب ، به یک دلیل اتفاق می افتد. او می گوید: "مغز ما برای پشتیبانی از پیوند زوج ساخته شده است. وقتی مردم عاشق می شوند ، دچار یک عادت می شوند." این اتفاق می افتد زیرا مغز و هورمونهای ما وقتی با یک عشق صمیمانه روبرو می شوند وحشی می شوند.

وی گفت: "وقتی ما در محضر شخص عزیز هستیم مغز سروتونین بیشتری تولید می کند ، که حس بهزیستی می بخشد ، بیشتر اندورفین ها که قاتلان درد طبیعی هستند و دوپامین بیشتری دارند که باعث افزایش لذت می شود. احساس خوب پاداشی است که ما را بیشتر می خواهد. "

اگرچه میزان سروتونین برای هر فرد متغیر است ، اما می توانند در طی فرآیند پاشنه پا پایین بیایند. در نتیجه ، "کاهش سروتونین ممکن است علائم OCD را در افکار ثابت شخص دیگر ایجاد کند" ، می گوید: دکتر جو بیتس ، روانپزشک و نویسنده کتاب "ساخت مغز شما: 112 هفته را باهوش تر می کند". واکنش های هورمونی محدود به عشق عاشقانه نیست. وی توضیح می دهد: "[V] عکس های گزیده ای از زیبایی ، طبیعت ، یک دوست عزیز ، یا حتی حیوان خانگی مورد علاقه شما می تواند باعث شود احساس آرامش کنیم و یا احساسات دوست داشتنی ایجاد کنیم ، اکسی توسین را در جریان خون آزاد می کنیم." "هورمون عشق"

چرا برخی افراد عشق را راحت تر می یابند
گاهی اوقات ، چشم ها در سراسر اتاق ملاقات می کنند و بقیه تاریخ است. با این حال ، برای اکثر ما ، عاشق شدن پیچیده تر است. بعضی اوقات ، فردی که می خواهد دوست داشته شود ، ناخودآگاه به روش خودش می رود.

پالمر می گوید: "برای یافتن عشق ، ابتدا باید بتوانیم عشق را دوست بداریم. و باید این عشق را داشته باشیم که در درون خودمان قرار دهیم. وقتی احساس دوست داشتنی می کنید ، این کار را انجام می دهید و دیگران متوجه می شوند." "در جستجوی معشوق ، کسی که احساس عشق نمی کند نمی تواند خود را دوست داشتنی معرفی کند." این عدم اعتماد به نفس به نیاز تبدیل می شود ، که علاقه های احتمالی عشق مانند اسپری اشکال را دفع می کند. وی می افزاید: "هرچه فرد تنهایی عشق را جستجو کند ، بیشتر آنها را گشوده می کند. هر چه نیاز بیشتری به آنها ظاهر شود ، احتمال ورود کسی به زندگی خود برای تحقق آن نیازها کمتر است." بستگی به عقاید افراد دیگر دارد. "

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی